U kunt ons bereiken op telefoonnummer: 0161-451861.
Dat kan van maandag tot en met woensdag van 9:00 tot 17:00 uur, donderdag van 8:30 tot 14:30 uur en vrijdag van 8:30 tot 12:00 uur.
Hebt u spoedeisende vragen of hulp nodig buiten onze openingstijden? Belt u dan ditzelfde nummer. U hoort dan een bandje met het telefoonnummer waar u terecht kunt met uw dringende vraag.
Wilt u een afspraak annuleren? U dient zich daarvoor telefonisch 24 uur van te voren af te melden, anders brengen wij daar kosten voor in rekening. Dit doen we volgens de NMT-richtlijnen.
Hebt u vragen over behandelingen en vergoedingen? Neem dan eens een kijkje op:
www.nmt.nl
www.mondhygienisten.nl
www.nvoi.nl
www.ivorenkruis.nl
www.notavanfamed.nl
www.invisalign.eu
www.tandarts.nl
www.nvvp.com
www.allesoverhetgebit.nl
U kunt de betaallink volgen in de mail of een via post verkregen nota kan via Mobiel of Internet Bankieren betaald worden.
U kunt bij ons een bezwaar indienen. Dan wordt de inningsprocedure van de rekening (of gedeeltelijke rekening) tijdelijk stopgezet. Uw zorgverlener reageert binnen twee weken. U krijgt dan bericht of de nota wel of niet gehandhaafd wordt.
Infomedics kan uitstel van betaling verlenen. Een betalingsregeling is ook mogelijk. Hiervoor worden administratiekosten en rente in rekening gebracht.
Een nieuw (extra) origineel van uw nota kunt u aanvragen via telefoonnummer 036 - 20 31 900
U kunt via Infomedics uw adreswijziging doorgeven op 036 - 20 31 900
Ja, dit is mogelijk. Deze kunt u aanvragen bij Infomedics via 036 - 20 31 900
De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts of tandarts-specialist. U waarschijnlijk ook. Toch kan het een keer voorkomen dat u vindt dat uw tandarts u verkeerd of onzorgvuldig heeft geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u iets met die onvrede doet. Hieronder leggen we u graag uit wat we voor u kunnen betekenen. Mocht u er niet uitkomen, dan kunt u bij de beroepsorganisatie NMT (Nederlandse Maatschappij ter bevordering van de Tandheelkunde) terecht.
Praat met uw tandarts
Bent u ontevreden? Vraag dan om een verhelderend gesprek met uw tandarts. Meestal lost dit al veel op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt. En de tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de tandarts belangrijk om te weten als u ontevreden bent. U kunt dan gezamenlijk zoeken gaan naar een oplossing.
Advies van het TIP
Als u er samen niet uitkomt, kunt u een stapje verder gaan en telefonisch advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP, tel: 0900 20 25 012, €0,15 per minuut). Het TIP is opgericht door de NMT. De afhandeling verschilt per situatie. De TIP-medewerker adviseert u daar verder over. TIP raadt soms aan uw probleem per brief aan de NMT voor te leggen.
NMT-klachtenregeling
Wilt u uw probleem per brief aan de NMT voorleggen? Dan kunt u gebruikmaken van de NMT-klachtenregeling, mits de tandarts lid is van de NMT en bij de NMT-klachtenregeling is aangesloten. Dat geldt uiteraard ook voor onze praktijk. De klachtenregeling voldoet aan de eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan elke zorgverlener stelt. De regeling biedt twee mogelijkheden. De NMT kan:
Bemiddeling
Hierbij wordt onder leiding van twee deskundigen van de Bemiddelingsraad gezocht naar een voor beide partijen aanvaardbare oplossing. Indien nodig kan er een mondonderzoek plaatsvinden. Als de bemiddeling slaagt, legt het NMT de uitkomst schriftelijk vast en is daarmee het probleem opgelost.
Formele klachtbehandeling en uitspraak
Stelt u of uw tandarts bemiddeling niet op prijs? Of leidt een bemiddelingspoging niet tot een bevredigende oplossing? Dan kunt u de NMT vragen om een formele behandeling van uw klacht door de Centrale Klachtencommissie. U en uw tandarts worden dan uitgenodigd voor een gesprek over uw klacht. Beide partijen lichten het probleem toe. Enige weken later stelt het NMT beide partijen schriftelijk op de hoogte van de uitspraak. Eventueel vergezeld van een aanbeveling aan de tandarts.
Kosten
Aan de bemiddeling zijn geen kosten verbonden. Dat geldt ook voor de klachtbehandeling.
Meer informatie klachtenregeling
Meer informatie over de klachtenregeling kunt u opvragen bij de NMT. Dat kan schriftelijk via Postbus 2000, 3430 CA Nieuwegein. Voor een persoonlijk advies of verdere informatie kunt u contact opnemen met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), op telefoonnummer 0900 20 25 012 (€0,15 per minuut).
Voor meer informatie, zie: NMT.